25.12.2017

Peter Dubaj: „Dnes zarábam vďaka Instagramu 4 Kauflandcoiny denne!“


Facebook pomaličky ale isto upadá a jeho dosah na publikum už nie je taký, ako tomu  bývavalo v minulosti. Firemné stránky, či zábavná funpage majú až o 70% nižší dosah ako niekedy. Sila tejto sociálnej siete už nie je to, čo to bývalo a o organickom dosahu už dnes nemusíme ani hovoriť. Pokiaľ však v tejto dobe nie ste na Instagrame, ako by ste ani nežili. Instagram je dnes to, čo hýbe môj biznis dopredu a vďaka nemu môžem zarábať naozaj slušné prachy a užívať si život, aký chcem!

Prečo som začal s Instagramom?

Nikdy som sociálny sieťam nevenoval dosť pozornosti, a hlavne z Instagramu som sa často smial a nevedel som, ako mi majú pomôcť nejaké fotky na profiloch. Zameriaval som sa len na Facebook, či už v komunikácii alebo v rámci reklamy. Dnes si však život bez Instagramu neviem ani predstaviť – robím tu 70% svojho online biznisu. Vytvoril sa tu trh, kde ľudia chcú kupovať a majú peniaze, čo sa o Facebooku povedať nedá. Na Instagrame je menšia anonymita, keďže tu ľudia pridávajú fotky zo svojho života, takže nenájdete tu veľa vymyslených FAKE profilov, ktoré vám spamujú ten váš s nadávkami a urážkam. To svedčí aj o fakte, že Instagram navštevujú ľudia s vyšším IQ, nie ľudia s neviditeľným vozíčkom zaparkovaným pred domom. Tým si nerobím žarty z invalidov, nazývam tak ľudí, ktorí sú zdraví, no správajú sa ako mentálne retardovaní.  

Dnes má môj instagramový profil viac ako 16 000 odoberateľov. Bolo to ťažké?

Svoj Instagramový profil @KingDubaj som založil v Apríli v roku 2017. Za 8 mesiacov som získal vyše 16 000 odberateľov, ktorí sa zaujímajú o môj život a majú záujem o moje produkty. Nepotrebujem mať milióny 12 ročných detí, ktoré sledujú postihnutých Youtuberov, ktorí si natierajú na hlavu Nutellu. O takýchto fanúšikov naozaj nestojím. Tých nechávam Gogovi a jemu podobným influencerom pre deti. Mne stačia desiatky tisíc kúpyschopných ľudí. Zaujímajú ma dospelí ľudia 18+, ktorí majú cash a chcú budovať svoj biznis a zvyšovať svoje príjmy. Ostatní, ktorí chcú robiť za 500 eur ma maximálne nezaujímajú.



Ako sa dá zarobiť z Instagramu?

Oficiálne tu nemáte žiaden príjem z reklamy, ani z ničoho podobného ako napríklad na  Youtube. Viete speňažiť iba svoj obsah a produkty, ak nejaké máte. Ja predávam napríklad kurzy www.Diamondbrand.sk, kde učím ľudí budovať svoju značku. Tie si cez Instagram propagujem pre svoju skupinu ľudí. Okrem toho robím biznis pobyty po celom svete, na ktoré sa mi vždy prihlásia ľudia z môjho Instagramu. Takisto učím ľudí predávať na eBay a vytvoriť si tak pasívny príjem v kurze www.Ebayexpert.sk - všetky tieto kurzy si viem vďaka Instagramu dnes zreklamovať úplne zadarmo a večer si pozriem len výpis objednávok, ktoré prišli priamo z Instagramu. Denne dokážete spraviť obrat viac ako tisíc eur a to len pri mojom počte odberateľov. Nie je na tom nič zložité a nepotrebujete na to ani 2 vysoké školy.

Prečo ľudia sledujú profil @KingDubaj a čím je zaujímavý?

 Myslím, že to viete už aj bez môjho vysvetlenia. Môj profil je zaujímavý najmä tým, že ponúka realitu luxusného života, ktorý žijem. Na mojom profile nájdete desiatky fotiek plných peňazí, luxusné hotely, dovolenky, motivačné videá a fotky zo života. Motivačné citáty tu však určite nenájdete, tie nechávam na Sasína a Winsona. Ja mám rád realitu a nie citáty, ktoré vymyslel Albert Einstein. Ľudí dnes zaujíma to, ako žijete a čo robíte vy. Takže obsah dnes rozhoduje. Dávam mojim fanúšikom kvalitný obsah a slovné saltá, ktoré dnes používa polovica Slovenska.

Cieľová skupina sa vytvorí sama

70% mojich odoberateľov má nad 18 rokov a priemerná veková hranica je niekde okolo 28 rokov. Samozrejme sledujú ma aj 40 ročný ľudia, tí tvoria cca 15% z celkového počtu ľudí. Títo ľudia majú prácu alebo robia biznis a chcú sa posúvať ďalej. Ak si pozrieme štatistiky youtuberov, tak 90% ich fanúšikov sú deti od 9 do 16 rokov, ktorí si kúpia maximálne počítačovú hru, ich tričko alebo nápoj od firmy Bubbleology, ktorá stihla už všetkých okoňovať. Takže 16-ročným deťom, ktoré majú chuť na prvé pivo a Playstation by som ťažko predával nejaké kurzy.

Každým livestreamom sa zvyšuje počet sledovateľov

2-3 krát do týždňa robím LIVE STREAM. Ide o živé vysielanie, do ktorého sa môže pripojiť každý. V tomto živom vysielaní, ktoré trvá zvyčajne 60 minút učím ľudí ako podnikať na internete, ako si založiť svoju značku, ako pracovať s financiami, vyjadrujem sa na spoločenské problémy a snažím sa odpovedať na všetky zmysluplné otázky. Rozoberáme tu, samozrejme, aj iné témy ako napríklad ženy, cestovanie, sex, lifestyle a podobne. Počas vysielania ponúkam rôzne zľavy a súťaže pre ľudí – to je vlastne môj príjem z takéhoto vysielania. Pokiaľ mám dobrý deň, dokážem si za tú hodinku zarobiť slušné peniaze. Môžete to urobiť aj vy. Tým pádom za hodinu zarobíte toľko, koľko zarába človek za 2 mesiace vykladaním debničiek v Kaufe. Ja sa nikomu nesmejem, len tvrdím, že na internete je plná prdel peňazí a miesto pre každého. Ja som sa to všetko naučil sám.



5 krokov, ako byť úspešný na Instagrame

1.     Založte si účet a vhodne ho nazvite

Vaša prezývka alebo meno na Instagrame je spôsob, vďaka ktorému vás na tejto sociálnej sieti budú môcť vyhľadať potenciálni followeri. Záleží však na tom, či si vás zapamätajú. Názov vášho účtu by mal byť stručný a ľahko zapamätateľný. Ľahšie nájdete účet @KingDubaj ako napríklad @ds_Fashio239n

2.     Kvalitný obsah rozhoduje!

Na Instagram pridávajte iba fotografie vo vysokej kvalite, dostatočnej veľkosti a rozlíšení. Ak je vaše podnikanie založené na vizuálnej atraktivite, v tom prípade si na fotkách dajte záležať ešte viac. Nebežte hneď do obchodu kupovať zrkadlovku. Súčasné trendy hovoria, že úspešnejšie sú fotografie fotené mobilom. Silu fotiek doplňte vhodnými a atraktívnymi hashtagmi. Viac ako slovenské sa snažte použiť anglické. Váš obsah sa tak dostane aj k zahraničným používateľom. Pri fotografiách, ktoré pridávate sa snažte zachovať najmä jednotu, to je úplný granát!

3.     Sledujte trendy a konkurenciu

Zo sily Instagramu vyťažte maximum. Skúšajte, na aký druh príspevkov vaši fanúšikovia reagujú najviac. Analýza konkurencie pomáha jednoduchšie vypracovať stratégiu celej komunikácie. Obľúbené je aj vytváranie sekcií v obsahovej časti, teda, či zdieľate nejaké tipy, inšpirácie alebo rady.

4.     Plánujte

Pri plánovaní zdieľania príspevkov si vypracujte takzvaný publikačný kalendár. Predtým ako instagramový účet spustíte si pripravte dopredu pár príspevkov. Zamyslite sa nad tým, čo, kedy chcete zdieľať a hlavne, aký to má mať účinok. Pri plánovaní vám pomôže užitočný nástroj “Zoomsphere”. Príspevky si naplánujte pokojne aj na celý mesiac dopredu, vďaka Zooomsphere sa uverejnia automaticky a vy na ne nemusíte myslieť. Horšie ako žiadna komunikácia je už len nepravidelná komunikácia. Môžete komunikovať aj menej často, no hlavne pravidelne.

5.     Využite silu hashtagov

To, aké hashtagy použijete zohráva dôležitú úlohu v úspešnosti príspevku. Držte sa príslovia - menej je niekedy viac. Ideálny počet hashtagov je vraj 2. Taktika dvoch hashtagov však funguje viac v prípade, že máte veľkú armádu followerov. S hashtagmi to v každom prípade nepreháňajte. Skúste sa zmestiť do 8. Viac ako 10 hashtagov je považovaných za spam. Ako riešenie sa môže ukázať dodatočné pridanie hashtagov priamo do komentára. Vo všeobecnosti však väčší engagement dosahujú fotky, ktoré vyzerajú nejako takto:

-       chladné farby

-       #nofilter je najlepší filter

-       vyšší jas

-       nie príliš žiarivé farby